Nabywanie nieruchomości:
- analiza stanu prawnego nieruchomości wybranych przez Klienta (np. uwarunkowania planistyczne, historia zagospodarowania, status właścicieli, zgodność dokumentów rejestrowych i wieczystoksięgowych ze stanem rzeczywistym);
- przygotowanie nieruchomości do nabycia (np. procedury zmiany planu miejscowego, uzyskanie warunków zabudowy, uzyskanie decyzji środowiskowej, ustalenie właścicieli, aktualizacji i uzgodnienie dokumentów nieruchomości ze stanem rzeczywistym);
- analiza oferowanej ceny wraz ze specjalistą rynku nieruchomości lub rzeczoznawcą majątkowym;
- analiza opodatkowania sprzedaży;
- przygotowanie umowy przedwstępnej, umowy sprzedaży – we współpracy z notariuszem;
- negocjacje z drugą stroną umowy;
- zawarcie umowy sprzedaży.
Sprzedaż nieruchomości
- analiza stanu prawnego nieruchomości Klienta (np. uwarunkowania planistyczne, historia zagospodarowania, status właścicieli, zgodność dokumentów rejestrowych i wieczystoksięgowych ze stanem rzeczywistym);
- analiza możliwej do osiągnięcia ceny wraz ze specjalistą rynku nieruchomości lub rzeczoznawcą majątkowym;
- analiza opodatkowania sprzedaży;
- przygotowanie nieruchomości do sprzedaży (np. procedury zmiany planu miejscowego, uzyskanie warunków zabudowy, uzyskanie decyzji środowiskowej, aktualizacja i uzgodnienie dokumentów nieruchomości ze stanem rzeczywistym, uregulowania statusu współwłaścicieli);
- wybór trybu sprzedaży nieruchomości (pośrednik, ogłoszenie, przetarg, itd.) i przygotowanie odpowiednich dokumentów np. regulaminu przetargu, umowy pośrednictwa;
- przygotowanie umowy przedwstępnej, umowy sprzedaży – we współpracy z notariuszem;
- negocjacje z drugą stroną umowy;
- zawarcie umowy sprzedaży.
Ograniczone prawa rzeczowe;
- użytkowanie;
- służebności (przejazdu, przechodu, przesyłu, drogi koniecznej, itd.),
- hipoteki;
Zakup i sprzedaż przedsiębiorstw lub ich części (udziałów/akcji)
- analiza stanu prawnego i ekonomicznego przedsiębiorstwa wraz z zespołem doradców ekonomicznych i księgowych;
- wycena wartości przedsiębiorstwa wraz z zespołem doradców ekonomicznych i księgowych;
- przygotowanie strategii zakupu/sprzedaży, w tym wymaganych zmian dostosowawczych do potrzeb Klienta;
- przygotowanie dokumentacji procedury sprzedaży (regulamin sprzedaży, memorandum informacyjne, lista dokumentów i oświadczeń, ogłoszeń, protokoły ze spotkań negocjacyjnych, itp.)
- analiza podatkowa;
- negacje z kontrahentami;
- przygotowanie projektu umowy sprzedaży obejmującej m. in. majątek materialny, stosunki umowne, prawa na dobrach niematerialnych, zarządzanie w okresie przejściowym, dostęp do informacji, stosunki pracownicze, odpowiedzialność za zobowiązania.